اگر در این ساعات انگور بخورید چاق می شوید


آفتاب نیوز :

انگور نه تنها در کشور ما بلکه در جهان یک میوه و حتی غذای رایج است. بیش از 16 نوع انگور در جهان وجود دارد و نوع ژاپنی آن یکی از مجلل ترین میوه های جهان به حساب می آید. اما دلیل انتخاب انگورهای طلایی و یاقوتی که محبوبیت بیشتری نسبت به انواع دیگر دارند، بیشتر به رنگ و تزئین سبد میوه روی میز پذیرایی است.

این دانه های آبدار و شیرین گرمتر هستند اما حرارت آنها نزدیک به متوسط ​​و تحریک کننده نیست و رطوبت خوبی به بدن می دهد.

به گفته دکتر الهام اختری، متخصص طب سنتی و مدرس دانشگاه، انگور اگر غمگین و مضطرب شویم آرام آرام خون پاک و صاف تولید می کند و آرامش بخش است.

خوردن انگور به عنوان غذا، مشترک با نان، به پاکسازی بدن کمک می کند، حتی اثرات منفی آلودگی هوا را کاهش می دهد و انتخاب خوبی برای شام و عصر است. اما مصرف این میوه بعد از خوردن غذا چاق می شود و از آنجایی که یکی از مولدهای خون در بدن است، در دوران نقاهت باعث شفای بیمار می شود.

منیزیم، پتاسیم، کلسیم، فسفر، ویتامین های C، A، B به همراه فیبر فراوان، این دانه ها را به صورت قرص مولتی ویتامین ساخته و مصرف آن را برای افراد مبتلا به فشار خون، چربی خون و بیماران قلبی مفید می کند.

در ایران دو نوع انگور طلایی و یاقوتی طرفداران زیادی دارد. دکتر اختری در تشریح فواید هر یک از این دو نوع انگور گفت: در منابع طب سنتی ایران انگور بلدرچین یکی از بهترین انواع انگور است. رقیق کننده خون، مقوی میل است و حاوی بسیاری از عناصر کمیاب است. انگور بلدرچین ملین خوبی است و در طب ایرانی توصیه می شود از آن آب ننوشید.

هرچه دانه‌های آبدار انگور رنگارنگ‌تر باشد، آنتی‌اکسیدان بیشتری به همراه دارد و در پیشگیری از بیماری‌های جدی مؤثرتر است، البته تا زمانی که این میوه برای مبارزه با سرطان شناخته شود.

دکتر اختری تصریح کرد: این دانه های آبدار و رنگارنگ حاوی ماده ارزشمندی به نام رسوروترول است که برای بیماری های زنانه مانند آندومتریوز، آدنومیوز، دردهای قاعدگی و … کاربرد دارد. مفید هستند

این مکمل ارزشمند و ضد التهابی درد را تسکین می دهد و رشد کیست ها را کند می کند! ویتامین D، آنتی اکسیدان ها، فیبر گیاهی و قندهای طبیعی حدود 105 کالری به ازای هر لیوان انگور و فواید بسیاری را فراهم می کند، اما آیا مصرف آب انگور نیز به همان اندازه مفید است؟

Healthline می نویسد: هم انگور و هم آب انگور فواید زیادی برای سلامتی دارند، اما کل میوه به طور کلی سالم تر است. فرآیند تهیه آب انگور می تواند محتوای آنتی اکسیدانی آن را تا 44 درصد کاهش دهد، علاوه بر این، آب میوه ها نسبت به میوه های کامل فیبر کمتر و قند بیشتری دارند.

شواهد نشان می دهد که رژیم هایی که شامل میوه های کامل به جای آب میوه هستند، برای مدیریت وزن آسان تر هستند. بنابراین در صورت امکان بهتر است به جای نوشیدن آب انگور، انگور تازه مصرف شود.

Roy Christensen

متخصص اینترنت دانشجو. نینجا فرهنگ پاپ. علاقه مندان پرشور توییتر.

انفجار: بانک شرط بندی رویایی برای عشاق پیش بینی
بازی انفجار: همه چیزی که باید بدانید درباره این پدیده جذاب
کتاب کار دبستان: راهنمای جذاب برای تقویت مهارت‌های تحصیلی
Welcome to Realtor Canada Langley
Welcome to Your Dream Home: House with Acreage for Sale
Discover the Exciting World of Real Estate Canada
تماس با ما