رئیس مرکز علمی مجلس: فقر مشکل همه برنامه های توسعه است

به گزارش آرانیوس، عط الله رفیع آتونی رئیس مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی در گردهمایی پژوهشگران، پژوهشگران و مدرسین مؤسسه امام خمینی (ره) به نظریه بنیادی، تحلیل مسئله، پژوهش میدانی و تعیین اولویت ها پرداخت. ارائه راهکارهایی برای فرآیندهای پنج گانه سیاست شناسی در مراکز تحقیقاتی علم کشور.

رفیع آتانی خاطرنشان کرد: امروز در عرصه های مختلف پیشرفت، عدالت، اقتصاد، اجتماعی، فرهنگی و از همه مهمتر میزان دخالت دولت در زندگی مردم نیازمند نظریه ای اساسی هستیم که آثار مؤثر آن را در عرصه های زندگی تبیین کند.

وی در ادامه بیان کرد: از نظر سیاست گذاری و قانون گذاری هنوز مشخص نیست که دولت تا چه اندازه باید در عرصه های مختلف زندگی مردم دخالت کند.

رفیع آتونی با اشاره به استحکام نظام اسلامی بر مبنای مبانی دینی و فقهی گفت: ما توانایی پاسخگویی به همه این مسائل و سوالات را داریم و به صراحت می گوییم که چرا و چقدر دولت باید در زندگی مردم دخالت کند و چه چیزی نوع مداخله داشتن باید داشته باشد

پژوهشگران علوم انسانی پاسخ می دهند

وی گفت: این موضوع مهم ترین سوال فلسفه سیاسی و مدیریت سیاسی است که باید پژوهشگران علوم انسانی به آن پاسخ دهند.

رئیس مرکز پژوهش های اسلامی مجلس به هدف از فعالیت دولت در حوزه عدالت اشاره کرد و گفت: متأسفانه نظریه بنیادی روشنی در حوزه عدالت نداریم در حالی که این یکی از آنهاست. الزامات اساسی نظام قانونگذاری و سیاستگذاری، نه معیارهای تخصیص».

وی ادامه داد: اگر تئوری عدالت وجود نداشته باشد، مشخص نیست بر چه اساسی میزان و میزان تخصیص بودجه در بخش های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور تعیین می شود، بسیاری از آرمان ها و اصول ما از جمله عدالت است. در تعیین میزان مداخله دولت نیز مشخص شده است.» .

وظایف برنامه هفتم

رئیس مرکز پژوهش‌های اسلامی مجلس با اشاره به انتقادات وارده به برنامه هفتم توسعه و ارائه نظریه منسجم در این زمینه، گفت: همه انتقاداتی که به دولت‌های گذشته داشتیم از نظر در این زمینه از پایه ها استفاده می شود. برنامه، مشکل اصلی این برنامه و برنامه های قبلی، همه چیز بر اساس تئوری است و ربطی به اعتقادات مردم ندارد.

تئوری قبل از مسئله

رئیس مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی تصریح کرد: داشتن نظریه در زمینه های پیشرفت، عدالت، میزان مداخله دولت در اقتصاد، جامعه، فرهنگ و… قبل از تحلیل مسئله است.

رفیع آتانی با اشاره به اینکه مبانی نظری حتی در تحلیل مسئله نیز مهم است، گفت: مبنای نظری نیز در تشخیص مسئله مهم است، یعنی چارچوب نظری تعیین می کند که آیا چیزی مشکل است یا اولویت دارد یا خیر.

تأثیر نظریه بر نتایج

وی با اشاره به اینکه در دهه 70 تأثیر آن چارچوب فکری و نظری را در بحث کنترل جمعیت مشاهده کردیم، گفت: شاید آن برنامه یکی از برنامه هایی بود که مورد استقبال قرار گرفت، البته مهم ترین نکته این بود. حمایت برخی وکلا

رفیع عطانی افزود: پس از بررسی دلایل اجرای آن سیاست و فقه مربوطه، مشخص شد که همه چیز مبتنی بر اقتصاد است، نظام تحلیل اقتصادی مبتنی بر این باور است که مردم باید تحت کنترل باشند و فتواهای مرتبط نیز همگی تحلیل اقتصادی داشتند. بنابراین؛ ما باید مسائل مهم و اولویت دار را در نظام فکری خود فهرست کنیم تا به مسائل واقعی و مشکلات بزرگ کشور برسیم.

ضرورت تحقیق میدانی برای پژوهشگران علوم انسانی اسلامی

رفیع اوتونی با اشاره به تعیین مشکل اصلی و اساسی از طریق منظومه فکری خواستار شواهد و تحقیقات میدانی شد و گفت: حتی اگر بر اساس نظام فکری و نظری خود به مشکل برسیم، دلیل و مدرک کافی نداریم. مشکل را خوب دیده اید، کافی نیست، پس باید مطالعه میدانی داشته باشیم.

رئیس مرکز پژوهش‌های اسلامی شورای اسلامی گفت: اولویت‌ها، نیازها و مسائل اساسی تنها با مطالعه میدانی به دست می‌آید، بدون درک واقعیت‌های بیرونی، هیچ‌کس نمی‌تواند مسائل مهم را در تفکر و خلوت خود یا در کتابخانه و کتابخانه مطرح کند. موسسه، نهاد. کشور تصمیم گرفت.

وی افزود: علوم اجتماعی، علوم انسانی لازمه حضور در صحنه و در پس زمینه زندگی واقعی مردم است.

رفیع آتانی به بحران علوم انسانی به دلیل عدم حل مشکل اشاره کرد و گفت: علوم انسانی به دلیل اینکه در متن مسئله قرار نمی گیرند، مشکل اصلی را درک نمی کنند و درک درستی ندارند دچار بحران شده اند. . از آن بنابراین؛ علوم انسانی و اجتماعی باید صحنه واقعی را به خوبی درک کنند تا مشکل حل شود.

ما باید راه حل های خود را از پایه بگیریم

رئیس مرکز پژوهش های اسلامی شورای اسلامی گفت: گام نهایی ما باید این باشد که بر اساس پیشینه، راهکارهایی برای حل مشکل ارائه دهیم.

وی به عنوان نمونه گفت: کسی که به اقتصاد آزاد معتقد است همه راه حل ها را در این زمینه جستجو می کند و در جاهای مختلف از جمله برنامه های توسعه خود را نشان می دهد.

ما به تأثیر مثبت دین در زندگی اجتماعی نیاز داریم

رفیع آتونی با اشاره به اینکه مبانی تصمیم گیری ما دینی و فقهی است، گفت: ما نیازمند تأثیر مثبت دین و آموزه های دینی در زندگی اجتماعی هستیم و مرکز پژوهش های اسلامی مجلس به دنبال این نوع است. آموزه ها و نفوذ آنها در تصمیم گیری ها و نظام سیاسی جدی تر باشند.

وی ادامه داد: تجربه ثابت کرده است که فقه همچنان مهمترین دانش ما برای تأثیرگذاری بر اداره کشور است، واقعیت این است که فقه حرف های روشن و پیشنهادهای روشنی دارد که می توان از آن در حل مشکلات استفاده کرد.

رئیس مرکز پژوهش های اسلامی شورای اسلامی تصریح کرد: پژوهشگران ما باید با روش های فقهی پیشنهادهایی را ارائه کنند که در رفع مشکلات و چالش های نظام تصمیم گیری موثر باشد.

وی در خصوص اهمیت مرکز پژوهش های اسلامی شورای اسلامی، انگیزه های شورای اسلامی از تأسیس این مرکز، تفاوت مرکز پژوهش های اسلامی مجلس و پژوهشگاه از نظر وظایف و انتظارات بیان کرد. این مرکز از کادر علمی حوزه و دانشگاه.

انتهای پیام/

Sadie Kirk

کارشناس فرهنگ پاپ. موسیقی نینجا. عاشق غذا. نویسنده. دوست حیوانات در همه جا. گورو معمولی بیکن.

انفجار: بانک شرط بندی رویایی برای عشاق پیش بینی
بازی انفجار: همه چیزی که باید بدانید درباره این پدیده جذاب
کتاب کار دبستان: راهنمای جذاب برای تقویت مهارت‌های تحصیلی
Welcome to Realtor Canada Langley
Welcome to Your Dream Home: House with Acreage for Sale
Discover the Exciting World of Real Estate Canada
تماس با ما