عراقچی: آمریکا در همه جنایات رژیم صهیونیستی شریک است


آفتاب نیوز :

سید عباسی اروغچی در گفتگو با شبکه عکاف با تحلیل سفر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به تل آویو و اعلام رسمی حمایت واشنگتن از رژیم صهیونیستی، گفت: این دو را نمی توان در مقابل فلسطین و منطقه از هم جدا کرد. در واقع یک سیاست واحد را دنبال می کنند.

معاون سیاسی سابق وزارت امور خارجه ایران با تاکید بر اینکه آمریکا در همه جنایات رژیم صهیونیستی شریک است، گفت: آمریکا از رژیم صهیونیستی حمایت می کند و به آنها اسلحه و پول می دهد. همین امروز گفتند 10 میلیارد کمک اضافی می کنند یا در برنامه ریزی عملیات و سیستم های اطلاعاتی کمک می کنند، آمریکا در همه این جنایات و سیاست ها شریک است. البته گاهی ممکن است بین خود در مورد تاکتیک ها اختلاف نظر داشته باشند تا در مورد استراتژی ها و سیاست های اساسی خود.

دبیر شورای راهبردی روابط خارجی در ادامه پاسخ به تصویر منتشر شده از بمباران بیمارستان المعمدانی که شب گذشته توسط رژیم صهیونیستی انجام شد، گفت: این سوال بسیار سختی است، در ابتدا همه و نه. شخص می تواند این فاجعه را انجام دهد. ، به عکس ها و عکس ها نگاه کنید و متاثر نشوید و اشک نریزید، وسعت این بلای طبیعی واقعا عظیم بود و شوک بزرگی برای جامعه بشری بود. بدون اغراق می توانم بگویم که برخی از این تصاویر از صبح از چشمانم خارج نشده است.

وی افزود: تصویر پسر 10-12 ساله ای که شهادتین را در گوش برادرش می خواند و یا مادری که بدن کفن پوش فرزندش را در آغوش می گیرد یا کودکی 4 تا 5 ساله. که ترس می افتد و وقتی پرستار با او صحبت می کند و او را در آغوش می گیرد گریه می کند، واقعاً از چشمان من نمی رود و این خیلی روی آدم تاثیر می گذارد.

اروغچی خاطرنشان کرد: این تصاویر قطعا در تاریخ می ماند، برخی از آن ها منحصر به فرد است، یعنی در هیچ جنگی تکرار نشد، برده بودند، حتی بازی کردند و این در تاریخ فراموش نمی شود و قطعا باقی خواهد ماند. نقطه عطف

وی همچنین ادامه داد: اسرائیلی ها روزی در دهه 80 که فلسطینی ها و سازمان آزادیبخش فلسطین عرفات در بیروت مستقر بودند، تعدادی کاتیوشا به دست آوردند و یک کاتیوشا در نزدیکی مرز اسرائیل قرار دادند که تنها 40 کیلومتر است. رژیم توانست عرفات و ساف را به تونس منهدم و تبعید کند، اما اکنون به گفته غربی ها، حزب الله به تنهایی 130000 موشک ضد هوایی دارد که بسیار پیشرفته تر از حماس است و امنیت مرزهای اسرائیل را تامین کرده است. به همین دلیل است که اسرائیل نمی تواند کاری انجام دهد، به همین دلیل است که می گویم تعادل از بین رفته است.

عراقچی خاطرنشان کرد: نیروهای حماس می توانند دیوارها را بشکنند و وارد شوند، دیوارهایی که فکر می کردند می توانند در امنیت زندگی کنند و در فاصله کوتاهی از دیوار غزه شهرک هایی ساختند که گاهی می گویند بسیار مجلل است. یعنی اینقدر اعتماد به نفس داشتند.یعنی چی هیچ موجود زنده ای نمیتونه از این دیوار بگذره؟ این یعنی توازن قوا به هم خورده البته تعبیر رهبری این است که در غزه چه اتفاقی بیفتد و این جنگ چگونه تمام شود، اسرائیل همان اسرائیل سابق نیست. وقتی اسرائیل از جنوب لبنان خارج شد، اسرائیل قبلاً آنجا نبود، واقعاً ضعیف شده و قطعاً ادامه خواهد داشت.

Giovanna Yu

گیک بیکن. ماون قهوه. ارتباط ظریف جذاب. متخصص مواد غذایی به طرز خشمگینی فروتن.

انفجار: بانک شرط بندی رویایی برای عشاق پیش بینی
بازی انفجار: همه چیزی که باید بدانید درباره این پدیده جذاب
کتاب کار دبستان: راهنمای جذاب برای تقویت مهارت‌های تحصیلی
Welcome to Realtor Canada Langley
Welcome to Your Dream Home: House with Acreage for Sale
Discover the Exciting World of Real Estate Canada
تماس با ما